måndag 14 mars 2011

                                                      Slutligen de sista sidorna i receptboken....=))


                                      Saffransskorpor, ett enkelt och MYCKET smarrigt recept!!
 Spellbinders är använda till ramarna... Även här har jag använt Paper pen till att göra halvpärlor med. Hyllorna är från magnoliastämpeln köksskänken ni såg på framsidan boken i mitt första inlägg!
                                                                          Detaljbild....;))

                                                      Hirams pepparkakor...avnjutes hela året!!
 Här har jag gått lös med chunky gold embossing(pulver?) från Inkido på julgranskulan... Fina almanach stämpeln kommer också den från Inkido!
             Har haft lite crackle accents i hörnet på almanach stämpeln...syns om ni tittar noooga...;)
                                  Söta pepparkakstilda....men korgen full av hirams pepparkakor=)


                  Knäckig päronkaka..detta receptet kommer från Maja, "ska vi ta en fika" pappren.
Den svarta texten längst upp till höger är en rub on från 7 gypsies, passande;) Textremsan längst ner fungerar som handtag...
                                               Tittut...här var det instruktioner till päronbaket;)
 Bakom "Knäckglasyreceptet" har jag satt en bit gasbinda som jag färgat med snabbkaffe, iden till det fick jag när jag kikade i Anne-Kristine Skovborg Holt´s blogg!
 Har använt Rangers distress embossingpulver walnut stain till kanterna och på beslaget, som är utstansat med Tim Holtz/Sizzix die "hardware findings". Pulvret ger en gammal sliten look..me like!!
                                                         En till detaljbild på embossingen...


                                                                   Till sist baksidan!!
 
   
Metallgalgen kommer från kort och gott, tycker den är så söt!! Klypan är från Tim Holtz. Den svarta texten är även den en rub on från 7 gypsies.
 Använt distress stickles picket fence på blommor och Tildas hjärtan. Blommor från bla Magnolia.
 Har strukit på ett lager distress crackle paint, clear rock candy över texten. En söt kakservett som tillhör nyheterna i butiken passade här tyckte jag;)) Åter den omtalade Paper pen till halvpärlorna...
                             Knutit diverse band i spiralen! Har använt en Bind-it-all att göra boken med.
Snipp snapp snut så var sagan slut....

Kramar Sarah

Inga kommentarer: